Arī mediji piedalās meteo – viedokļa veidošanā mūsu līdzcilvēku vidū. Šķiet, tas zināms visiem. Kur gan citur saņemam ļoti svarīgo informāciju: tekošās laika prognozes. No visiem medijiem biezā slānī. Laika ziņu laiks vienmēr ir goda vietā, un tieši šo "meteo" brīdi visi skanošo un rādošo mediju patērētāji (klausītāji, skatītāji...) gaida neatkarīgi no politiskās, reliģiskās u.c. pārliecības. Nu jā...
... bet, šķiet, mediju telpā ar šīm vienkāršajā laika ziņām nepietiek. Vajadzīga cita meteo piešprice. Arī mediji – kā zināms, cīnās ar saviem konkurentiem. Cīnās par saviem reitingiem, tirāžām. Kā tad necīnīsimies, ja priekšnieki (īpašnieki, pārvaldnieki...) paģērē "līdz pulksten divpadsmitiem – lai būtu viens reitinga punkts klāt". Ja nē, tad "durvis ir tur". Protams, politikas kaislības uzbangojas, ekonomisko oligarhu kārtējie atmaskojumi – caur medijiem ir visu mutēs. Taču – reizēm ir tādi tukši un pelēki brīži, kad pat izstiepjoties ... tai dienā nevaram sagrabināt kādus jaunumus, kas pat attāli smaržotu pēc kādas uzspēlētas sensācijas. Tukša diena veidojas ar zemiem reitingiem un tirāžām. Tad pa reizei vēl paliek "pēdējās instances" rezerves variants: gaidāmie fatālie laika apstākļi!
Tos mediju slejās varam apspēlēt, apčubināt no visām pusēm. Vēl šai rudenī te pasprēgāja "var būt orkāns" un pavisam nesen arī... "nāk barga ziema ar – 25 grādiem". Būs aizsniguši ceļi, aizsarmojuši logi, daudz cietušo ar salauztām kājām un rokām traumu punktos (pēc pačāpošanas pa nenotīrītām un slidenām ielām galvaspilsētā). Un kur tad vēl vāji slēptā jūsmošana par "desmitiem nosalušu cilvēku uz ielām"? Jāsāk domāt, ka mēs te vispār esam uz īslaicīgu laiku ieradušies mūsu dzīvošanai nepiemērotā planētā... un mums tā pēc iespējas drīzāk jāpamet!
Drīz jau atkal no radio-tv-portāliem-avīzēm pasēsies gaisā parauti virsraksti "VAR uznākt masīvs sniegutenis", "VAR iestāties bargs sals", "VAR aizsalt Rīgas līcis" un pasarg Dies' "VAR nosalt visas Rīgas kanālmalas pīles". Galvenais: ka tik kāds milzonīgs virsraksts, kuru palasot asinis viens nokrīt kāju pēdās un tur sasalst. Te ir tas maģiskais vārdiņš VAR.
VAR – caur šo vārdiņu arī meteoziņu lasītāji tiek turēti mēreni – nelielā stresiņā. Bet tas stresiņš taču baro šo mediju priekšniekus. Šodien izlasījām "VAR pāri mūsu galvām nogāzties kārtējā kataklizma". Tāds neapbružājies ierindas lasītājs šo iecirtīs galvā un jau uzbudināsies, un rīt jau skries kioskā pirkt turpinājumu šim "VAR...". Izrādās, Lietus Pēteris uz mākoņu maliņas tomēr NE-var un pat negrib tā liedināt ar negaisu gāzieniem mazos cilvēciņus uz zemes virsu. "Nevarēja" nu un "h*ns" ar viņu. Taču mediju frontē jau ir nākamais rakstu-runas-video materiāls ar kādu citu "VAR...". Un tā tālāk, un tā vienā ķēdē. Finālā tas pirkšanas un patērēšanas kaifs turās pietiekami augstā līemnī, un vēl kādi apildus latiņi no realizācijas iepeld mediju šeftmaņu kabatās. Sava veida mārketings caur šo trīsburtu vārda uzbrauciena mums visiem. Vai ne?
Jā,šis raksts liks man daudz ko pārdomāt,neņemt visu teikto un rakstīto,rādīto,tik ļoti pie sirds...Kaut ga,klausoties ,kārtējo reizi ,briesmu lietas,pie sevis nodomāju:nu,nevar būt,ka būs tik traki...Tā jau,laikam,arī ir!
Visumā meteo vs mediji - tēma nav izsmelta, šai lietai rakstos "pieskaršos" vēl.